Iveco / Samochody nowe / Pojazdy drogowe / KLASA LEKKA (3,5 – 7,0 t) / Podwozie Daily / Podwozie Iveco Daily: stabilność, łatwość prowadzenia i zwrotność
Bookmark and Share

Podwozie Iveco Daily: stabilność, łatwość prowadzenia i zwrotność

Siła nowej ciężarówki Daily przekłada się na wydajność, niezawodność, osięgi i wysoką wartość rezydualną.

ZWROTNOŚĆ

Prowadzenie nowego podwozia Daily teraz jest jeszcze łatwiejsze i bardziej intuicyjne dla użytkowników posiadających prawo jazdy kat. B i przyzwyczajonych do samochodów osobowych.

Nowe zawieszenie przednie QUAD-LEAF montowane w nowych pojazdach podwoziach Iveco poprawia zwrotność, komfort i reakcje dynamiczne, gwarantując maksymalną stabilność również w przypadku nagłych zmian kierunku jazdy z pełnym załadunkiem.

Seryjnie we wszystkich modelach podwozi do 3,5 t nowe zawieszenie opiera się na schemacie czworoboku z podwójnym ramieniem wahliwym i piórem resoru; zostało ono zaprojektowane zupełnie od nowa pod względem kątów optymalizujących zachowania kinetyczne.

W celu zwiększenia sztywności i zmniejszenia łącznej masy podwozia Daily od nowa zaprojektowano również pewne kluczowe podzespoły, takie jak poprzecznica integrująca wspornik silnika.

Zawieszenie QUAD-LEAF charakteryzuje się doskonałymi osiągami (standardowe obciążenie maksymalne wynosi 1900 kg) w połączeniu z umiarkowaną masą własną (-40 kg w porównaniu z poprzednim modelem).

W przypadku intensywnej eksploatacji w szczególnie trudnych warunkach na żądanie w podwoziach Iveco Daily dostępne jest zawieszenie QUAD-TOR (montowane standardowo w wersjach  powyżej 3,5 t), w którym zastosowano drążki skrętne zamiast piór resorów, a maksymalne obciążenie osi wynosi 2500 kg (2100 kg w przypadku wersji do 5 t).

W modelach podwozi z kołami pojedynczymi zastosowano zawieszenie tylne o nowej geometrii, skalibrowanej ponownie w celu zminimalizowania nadsterowności, co pozwala zmniejszyć wysokość platformy załadunkowej (-55 mm) oraz tarę pojazdu (-8 kg).

Stabilność i łatwość prowadzenia podwozia Daily zostały zoptymalizowane bez uszczerbku dla jego nadzwyczajnej zwrotności w ciasnych przestrzeniach: średnica skrętu pomiędzy krawężnikami (10,5 m) stanowi rekord w kategorii pojazdów użytkowych z zabudową.

Nowy Podwozie Daily

Katalog

Z NATURY MOCNY

NOWA KONSTRUKCJA

KOMFORT

OPŁACALNOŚĆ

PROJEKT

OSIĄGI

SIŁA

ZWROTNOŚĆ

WSZECHSTRONNOŚĆ

Zamknij