Iveco / Zabudowy / Komunalne / Stralis śmieciarka

Stralis śmieciarka

Silnik

  • CURSOR 8 CNG HP Eobd (300KM)
  • Iskrowy - 6 cylindrowy, rzedowy, Termiczny układ rozruchowy. Chłodzony ciecza. Zgodny z normami EURO V.
  • Pojemnosc całkowita 7.790 cm3
  • Srednica i skok tłoka 115 x 125 mm
  • Moc maksymalna [obr/min] 221 kW (300 KM) przy 2000 obr/min
  • Maks. moment obrotowy [obr/min] 1200 Nm przy 1200 - 1760 obr/min

Skrzynia biegów

  • Manualna, typ 16S 1620 TD, synchronizowana z systemem pneumatycznego wspomagania zmiany biegów, 16-to biegowa + 2 biegi wsteczne. Maksymalny przenoszony moment obrotowy 1600 Nm.
  • Przełozenie pierwszego biegu 16,41:1, przełozenie ostatniego biegu 1:1

Sprzegło

  • Jednotarczowe o srednicy 17”, odciagane sprezyna talerzowa. Sterowanie wyłaczania za pomoca pedału
    ze wspomaganiem hydraulicznym.

Układ napedowy

  • Pojazd trzyosiowy (w układzie 6 x 2) z osia wleczona, podnoszona (napedowa druga), na osi trzeciej
    pojedyncze koła..

Rama

  • Podłuznice stalowe o przekroju w kształcie litery „C” o wymiarach: 302 x 80 x 6,7 mm, rozstaw 769 mm.

Układ paliwowy

  • Zbiorniki gazu 4 x 80 + 4 x 70 litrów (zbiorniki po obu stronach ramy).

Zawieszenie

  • Przednie - Paraboliczny resor piórowy (przy naciskach do 7.5t), resor paraboliczny składajacy sie z dwóch piór przy naciskach 8.0t, stabilizator, amortyzatory.
  • Tylne - Składajace sie 6-ciu miechów powietrznych, maksymalny nacisk na osie 12t - 8t (w zaleznosci od opon). Skok zawieszenia 100mm / - 80mm Dodatkowo wyposazone w drazek stabilizatora. Trzecia os podnoszona, skretna.

Układ kierowniczy

  • Wspomagany, hydrauliczny, kulkowy. Regulacja wysokosci (w zakresie 60mm) i pochylenia (w zakresie
    40°) koła kierownicy. Blokada kierownicy.

Koła i ogumienie

  • Przednie pojedyncze, podwójne na osi napedzanej - rozmiar standardowy 315/80R22.5, felgi 22,5x9.

Układ hamulcowy

  • Hamulec główny:
  • Pneumatyczny, dwuobwodowy. układ ABS + EBL. Hamulce tarczowe wentylowane dla osi przedniej i tylnych z pływajacymi zaciskami:
    • srednica tarcz – 432 mm
    • powierzchnia hamujaca – 784 cm2
  • Sprezarka 2-cylindrowa – 630 cm3
  • Podgrzewany osuszacz powietrza w układzie hamulcowym.
  • Hamulec awaryjny:
  • Połaczony z hamulcem głównym.
  • Hamulec postojowy:
  • Mechaniczny, działajacy na koła tylne, sterowany recznie, uruchamiany pneumatycznie.
  • Telma

Wentylacja i ogrzewanie

  • Wymuszony nawiew powietrza z mozliwoscia ustawienia 5 kierunków i 4 predkosci. Płynna regulacja temperatury nawiewu do kabiny. Nagrzewnica połaczona z układem chłodzenia silnika.

Kabina

  • Wykonana z ocynkowanych blach stalowych, dach z tworzywa sztucznego. Tylna sciana kabiny bez okna.
  • Zawieszenie kabiny na amortyzatorach i silentblokach. Podnoszona recznie. Ilosc miejsc w kabinie: 2.
  • Fotel kierowcy zawieszony pneumatycznie, z pełna regulacja, pokryty tkanina, z pasami bezpieczenstwa i zagłówkami.
  • Oprzyrzadowanie podstawowe: Predkosciomierz, obrotomierz, wskaznik poziomu CNG, wskaznik temperatury cieczy chłodzacej, centralny wyswietlacz ciekłokrystaliczny, lampki kontrolne, tachograf dla 2 kierowców. Tempomat.
  • Transformator 24V – 12V. Elektrycznie podgrzewane i ustawiane lusterka wsteczne; lusterko rampowe i przednie, przyciemniane szyby, immobiliser. Elektrycznie sterowane szyby w drzwiach. Dodatkowe swiatła przeciwmgielne i dalekosiezne

Instalacja elektryczna

  • Napiecie: 24V
  • Akumulatory: 2 szt. o pojemnosci 170Ah;
  • Alternator: 28V – 90A

Wycieraczki szyby przedniej

  • Dwa ramiona wycieraczek z dwoma predkosciami i praca przerywana. Dysze spryskiwaczy zintegrowane z ramionami wycieraczek